جشنواره گل لاله استانبول | گل لاله برای هلند است یا ترکیه؟
نوشته شده توسط : badsa

جشنواره گل لاله استانبول

جشنواره گل لاله استانبول سالانه در ماه آوریل برگزار می شود. جای تعجب نباید باشد که بر خلاف باور عمومی، لاله ها معمولا در ترکیه پرورش و رشد یافته اند. بنابراین، اگر شما در این زمان از سال در استانبول باشید، شخص خوش شانسی هستید.میلیون ها لاله در پارک ها، راه ها، و ترافیک های تونلی استانبول کاشته می شوند. اساسا در هر کجا که زمین باز است در دسترس است. اما بهترین مکان برای تماشای لاله های استانبول کجاست؟تصویری زیبا از گلهای جشنواره گل لاله استانبول

لاله ها در اصل در قسمت آسیایی ترکیه رشد کردند. گرچه لاله ها با هلند ارتباط دارند اما کشت تجاری لاله (از کلمه لاهل فارسی) در امپراتوری عثمانی آغاز شد و به طور گسترده از سال ۱۵۵۴ درست زمانی که امپراطوری عثمانی تصمیم گرفت تا همه جا گل باشد،کشت لاله شروع شد و به همین خاطر به این دوران،دوران طلایی لاله نام دادند.

ارتباط هلند با گل های لاله ترکیه چیست؟

در قرن ۱۶ این گل ها از امپراطوری عثمانی به هلند برده شدند و به سرعت و به طور گشترده ای معروف شدند. Charles de L’Ecluse، نویسنده نخستین کار بزرگ در لاله ها (۱۵۹۲) عمدتا مسئول گسترش پیازهای لاله در سال های پایانی قرن شانزدهم بود.او یک صندلی در دانشکده پزشکی دانشگاه لیدن (هلند) اشغال کرد و باغ آموزشی و شخصی خود که شاکل صدها پیاز لاله بود ساخت.

تصویری زیبا از گل های لاله در کنار اماکن تارخی استانبول 

تصویری زیبا از گل های لاله در کنار اماکن تارخی استانبول

جشنواره گل لاله استانبول در پارک امیرگان

 

تصویری از پرچم ترکیه بر روی گل های لاله 

تصویری از پرچم ترکیه بر روی گل های لاله

در طول ماه آوریل، شما می توانید گل های بهاری با شکوه را در همه جای استانبول مشاهده کنید. اما برای درمان لعاب واقعی و جشنواره بین المللی استانبول، شما باید به پارگ امیرگان بروید.

این یکی از بزرگترین پارک های عمومی در استانبول است و دارای چندین باغ گل لاله است. پارک امیرگان توسط بسفر در ساریایور واقع شده است، که کمی قبل از پل دوم بسفر واقع شده است.

این پارک همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۲۲٫۳۰ آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران تور استانبول است.





:: بازدید از این مطلب : 22
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: